Nordea Liv får ungdom til å tenke på pensjonssparing

Å få ungdom til å tenke på noe så langsiktig som pensjonssparing er en utfordring. Men med rett markedsføringsstrategi og innhold er det faktisk mulig!

Utfordring

Å få ungdom til å tenke på noe så langsiktig som pensjonssparing er en utfordring. Men med rett markedsføringsstrategi og innhold er det faktisk mulig!

Nordea Liv vet at en behagelig pensjonstid handler om å starte sparingen så tidlig som mulig. De ønsket å kommunisere langsiktig, økonomisk planlegging til Millennials.

Men det er ikke et enkelt budskap å kommunisere til en ung målgruppe. Planlegging er kjedelig og langsiktig planlegging er enda mer kjedelig.

Strategi / løsning

I samarbeid med kreatørene i Per Høj ble unge voksne i hele Norge minnet på at “en dag er det du som er gammel”. En smart kommunikasjon som spilte mye på humor, og som også vant bronse i kategorien film, consumer services/B2B under Cannes Lion 2019.

Video, tekst og bilder ble målrettet på ulike digitale flater og tilpasset kundereisen.

Resultat

God synergi mellom kommunikasjon og innhold, og smart bruk av annonseplattformene, ga Nordea Liv en målbar økning i oppmerksomhet rundt produktene deres.

#nordealiv #keyteq